Sp-Isännöintipalvelut Oy - Selainsovellukset
Sp-Isännöintipalvelut Oy
Lyhyesti
Someron Säästöpankki ja Sp-Isännöintipalvelut halusivat uutta kulmaa liiketoiminnan kehittämiseen nykyaikaisia digiratkaisuja hyödyntäen. Mikä onkaan sen parempi lähtökohta kehitystyölle, kuin kysyä asiakkailta heidän odotuksistaan? Oman haasteensa muodosti isännöintipalvelun monipuolinen sidosryhmäkenttä. Konseptoimme ja kehitimme Sp-Isännöintipalveluille parempaaisannointia.fi -kampajasivuston, joka mahdollistaa kehitysideoiden ja palautteen tehokkaan keräämisen suoraan kaikilta sidosryhmiltä.Ratkaisun kuvaus
Sp-Isännöintipalvelut etsi sekä ideoita että toteuttajaa liiketoiminnan kehittämiseen digitaalisia työkaluja käyttäen. Teknologia on työkalu, jonka mahdollisuudet ovat monet. Kuitenkin Sp-Isännöintipalvelun toiminnan keskiössä ovat ensisijaisesti asiakkaat, jotka jakautuvat moniin erilaisiin sidosryhmiin. Aidosti asiakaslähtöisen kehittämisen paras aloitus on kysyä palautetta ja toiveita suoraan asiakkailta. Yhteisenä haasteenamme oli keksiä keino kerätä tehokkaasti ja asiakasta motivoivalla tavalla kehitysideoita ja palautteita moneen segmenttiin jakautuvalta asiakaskunnalta.
Ratkaisuna rakensimme Sp-Isännöintipalvelulle parempaaisannointia.fi kampanjasivuston. Kampanja jakautuu kolmeen. Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa sidosryhmät pääsevät jakamaan kehitysideansa syöttämällä ne sivuston kautta. Toisessa vaiheessa sivun käyttäjät pääsevät äänestämään ja kommentoimaan sivuston kautta jätettyjä ideoita. Kolmas vaihe kerää yhteen ideat paremmuusjärjestyksessä. Rakentamamme sivuston sisältö ja sisällönhallintapaneeli muuttuvat vastaamaan kunkin vaiheen tarpeita.
Kampanja oli erinomainen esiintulo Sp-Isännöintipalveluille. Se saavutti suuren suosion ja positiivista näkyvyyttä eri medioissa ja yleisesti toimialalla. Erityisen arvokasta yhteistyössä kehittämässämme ratkaisussa oli asiakkaan äänen nostaminen liiketoiminnan kehittämisen keskiöön.
Tämä rohkea ja aidosti asiakaslähtöinen kampanja on esimerkki siitä, mitä hyvä yhteistyö ja luottamus asiakkaan ja toimittajan välillä yhdistettynä ensiluokkaiseen tekniseen toteutukseen voivat parhaimmillaan synnyttää. Verkkosivustojen todellinen potentiaali on paljon enemmän kuin tiedon jako ja liidien kerääminen.